12 April 2012

fobia

Sempena cuti semester dua bulan yang agak bosan nih, haha, rasa semangat pulak nak updat blog ni oi

Tajuk cerita kali ini berkenaan fobia. Fobia ni lebey kurang macam benda yang kau 'eeee, jangan cakap benda tu depan aku, aku fobia' , 'aku fobia betol nak naik kereta kuda sebab aku rasa begegar lain macam sampai penin, tak nak naik dah' and so forth.

Banyak benda yang aku fobia antaranya lipas yakni selepas aku terpijak seekor lipas sampai mati dalam bilik aku and i was like 'euwwwww'. Seterusnya aku fobia tengok kucing mati terdampar tepi jalan sebab i ever saw kucing yang masa tu nak lintas jalan and aku dlm kereta, like telling to the cat, 'NOOOO dont cross the road!!' and it did. Ada kereta lalu masa tu and hit the cat not on purpose and I saw the cat mengerang like it was hurt. I just saw from far and say nothing but my tears jatuh setitik by setitik, and abg tegur, 'adik, are you okay?' aku tunduk and until now, i feel sorry for the kucing even bukan aku yang langgar but i still have sifat keperihaiwanan yeah. And like until now, I hate lipas and I love cats sooo much. Fobia all about haiwan je ke? Haha Danggg!


Now the majoorrrrrr fobia yang menghantui diri aku is after I watch titanic on tv3 masa form 5 kot (lambat tengok,hihi) , I totally become afraid of laut dalam and tasik yang besar. I dont know why but I dont want to die in the sea. Totally afraid of it. I wont go somewhere suka suka with the boat unless I have important things to do. And masa form 3 my family and I went to Indon for a trip. Masa kat sana berpeluang naik boat nak pegi Samosa Island if Im not mistaken but lagi beberapa meter boat nak sampai jeti pulau tu, the boat stuck and the wind masa tu MasyaAllah laju gila, afraid of jatuh dalam Tasik Danau Toba tu which is the biggest lake in Asia kalau tak silap. Nak nak lagi I dont know how to swim at all. Aku peluk mak and abang semua suruh cool down when our boat asalnya memang horizontal on the water tiba tiba jadi vertical and Alhamdulillah nothing happened. Nasib baik tengok titanic lambat so aku takdak la nak imagine benda pelik pelik at that time. Alhamdulillah Alhamdulilllah Alhamdulillah because Allah saves us; me, family and other people on the boat.





p/s : wayang sekarang tayang Titanic on 3d.kawan aku ajak tengok..
I was like, NO NO NO NEVERR!


    

No comments:

Post a Comment