29 May 2012

perancangan

assalamualaikum!


kita hanya mampu merancang. hanya Allah yang menentukan samada perancangan itu berjalan seperti apa yang kita nak atau tak. kalau pun apa yang kita rancang menjadi, it happens biiznillah. sebab setiap apa yang berlaku adalah dengan izin Allah. Allah tahu apa yang telah terjadi, sedang terjadi dan akan terjadi. siapa kita nak persoalkan how it happened, why not it happened like that. as the saying goes, every single thing happen has its silver lining. Talking about hikmah di sebalik apa yang terjadi, have faith in Him.



Allah knows what is on the land & in the sea. Not a leaf falls without Allah's knowledge. (Al-An'aam 6:59)




Ya Allah, kuat kan hati aku menghadapi hari hari yang mendatang.. Hati ibu bapa dan seluruh keluargaku Ya Allah.. Hanya padamu aku memohon.. Aku akur dengan ujian yang Kau berikan.. Aku percaya pada takdirMu Ya Allah.. Aku akan terus berdoa dengan harapan dugaan dan ujian yang Kau turunkan kepada kami adalah utk menguatkan iman kami kepadaMu Ya Allah.. Jangan jauhkan kami dari sisi rahmat dan redhaMu.. Amin Ya Robbal A'lamin

No comments:

Post a Comment