28 May 2012

Trauma

Ya Allah. Something big had happened last night actually to me. Really BIG. hm aku terlibat dalam kemalangan. Aku taknak cerita how it happened sbb aku terlalu trauma and a little bit private and confidential.

Moment before the accident happened, aku memang dah rasa lain macam. the feeling was weird. orang kata malang tak berbau kan. Rasa macam tak percaya the accident happened but takdir Allah. Kun fayakun. Apa hak kita nak melawan kan. Jodoh hidup mati kita dalam tangan ALLAH. Semalam memang aku down tahap nakkk gilaaaaaaa. But today alhamdulillah with the courages from friends and family, aku okay dah. Terbayang bayang lah jugak otak ni bila bersendirian. Hm. Thanks sangat sangat kat semua yang ambil berat. Actually aku tak cerita pon pasal benda ni kat ramai orang. Just a few of friends yang tahu..


Dugaan yang Allah bagi ni sangat besar. Aku sedar aku dah menyusahkan ramai pihak and aku betol betol mintak maaf. Salah aku. Hm saat saat macam ni all I want to hear is everything is alright. Dont worry much. And thanks for bapak dan mak yang banyak bagi support mental dan jiwa aku instead of marah aku in return disebabkan boleh tahan kemek lah bumper kereta viva mak aku tu kat depan. Again, aku dah terlalu banyak menyusahkan ramai pihak. Ya Allah the feeling of guilty tu buat kita tak senang duduk, makan tak lalu. Moment yang Allah bagi aku rasa where aku lapar tapi none of the food yg boleh lalui tekak aku at all. Yeah, it's traumatic gilaaa.


Mak ngan bapak aku ada cakap ni pengalaman buat aku. First time weh first time. Pengalaman buat mereka juga memandangkan ni kes kemalangan kali pertama dalam family aku yang melibatkan nyawa orang lain. Hm. Tekanan pon ada but benda dah tak sengaja and everything went well today nak settle kan polis report even ada sedikit masalah kecil. Nasib baik jugak lesen dah lepas tempoh percubaan dan dah di renewed. Aku harap masa ke depan nanti I dont have to face any major punishment undang undang. Hope so. Plus, yang tak siap lagi bab insurans kereta and servis. Duit again. Kalau tak banyak pon aku rasa still akan kena kuar jugak nanti. Again menyusahkan parents. :(





Readers, doakan Maklang sihat balik cecepat! doakan dia kuat dan sihat macam biasa balik kayh. Teringat pesanan Maklang tu masa ziarah dia kat hospital tadi. Dia pesan kat aku jangan pikir banyak sangat hal ni sebab dia nak benda ni settle elok elok ja. Dia pesan jugak suruh aku tumpu kat study ja.. No need to worry more pasal hal ni. I ask for her forgiveness but in return, dia pon mintak maaf jugak kat aku. Fine aku sebak gila time ni. Aku harap sangat maklang cecepat sihat balikkkkkkkk. Aminnnn.

No comments:

Post a Comment