03 October 2011

hati perempuan

Kawan aku cakap hati perempuan cepat sangat touching bila bercakap soal persahabatan. Aku admit kenyataan tu. Bagi aku persahabatan sangat penting. Kawan banyak ragam nya. Mcm tu jugak aku bila menjalinkan persahabatan dengan sesiapa saja – banyak ragamnya . Kita tak boleh expect orang tu hidup mcm kita. sebab kita datang dari asal usul yang berbeza. Lain keluarga lain caranya. Point is, terima kawan kita seadanya.

Tak semestinya orang yang bertudung labuh tak boleh kawan dgn orang yang free hair. Tak semestinya orang yang pandai tak boleh bercampur dgn orang yang moderate je IQ dia. Tak semestinya orang yang kaya kena bergaul dengan orang yang setaraf dgn dia jaa.. ni pendapat aku laa.. sebabnya , aku notice ramai yang tak terima kehadiran kawan dia seadanya sebab kekurangan yg ada pada kawan dia tu. Sedangkan tak da sapa dalam dunia ni yang nak hidup dlm kekurangan. Semua orang nak berusaha untuk jadi serba  sempurna. Dan semua ni jugak ialah takdir hidup seseorang tu. Kekurangan kat kawan kita tu sebenarnya nak uji je sejauh mana kesetiaan kita dalam persahabatan.. sejauh mana keikhlasan kita menerima seseorang tu dalam kehidupan kita…

In short, aku ada sebab napa cakap benda mcm ni.. hmm.. aku taknak ada pihak yang terasa hati so sebab tu aku generalkan benda yang aku nak cakap ni. Seriously no offence ;)..








p/s: take care of your friends, will you?.. 



             

2 comments: