13 May 2012

7 benda yang aku suka

As for today, i will tell you readers,yes you,you who read this,(takkan anak perempuan jiran you pulak.hahaha!) about seven things that i love,i adore,i care,i want,i need,yes. All i need is love. From everyone,everythings, everywhere! And basically all the love is from Allah,the Almighty. Subhanallah :')


Okey first is aku suka kan lavender. The fragrance of lavender ni sangatlah awesome! I love to hang the fragrance in my wardrobe as it gives me real spirit and strength whenever open it. ;)


Next is aku suka travel. As for now,I admit mmg lah banyak lagi tempat yang aku tak pergi. Im still a student kan.financial support sangat lah membataskan.but my parents akan bawak pergi jalan mana mana at least once every year.so far, i love genting highlands,cameron highlands and brastagi,medan,indonesia.why why?sbb tempat tempat ni sejuk.menyamankan. and i love tempat yg sejukkk nih sangat sangat:') sangat mereleasekan tekanan ni. Hehe.I always berhajat besar nak pergi buat umrah,Italy,Korea and Australia,hee.one fine day will come,insyaAllah ;)


Third is ehem ehem i love shopping. Perempuan basically memang gila shopping kan so aku tak terkecuali. Tempat paling best untuk shopping bgi aku dekat Time Square. Seriously serious ts sangat best utk cari girl stuffs and affordable. Nak angkat ts letak sebelah rumah boleh? Tskk tskkk tskkkk. Ada jugak aku suka online shopping. This is only for barang yang aku susah sangat nak depan so I prefer online shopping :')


Fourth is I like to eat! Haha aku akui berat badan aku susah naik. Ntah kenapa. That's why i love to eat. As I love cooking, so no wonder I love to eat kan. I love sambal udang and bihun goreng my mom a lot. Gulai ketam, pulut inti, pengat pisang my cu. Kuah kacang, ayam kicap and masak pindang my tok. To conclude, I love all their cookings actually. Yet, i like tutti frutti yum3!, bubur mcd and double cheese burger mcd, cakes from SR, and hell yeah, aku tembam. Fine fine.nak buat acene kan. Da kuat makan. Hehe!


Fifth is I love waterfalls and beaches. Dulu as i remembered, masa kecik kecik dulu aku suka lah mandi manda ni dekat batu pahat and bukit ayer kat perlis. Sampai pernah nak terlemas. Tapi okay lagi lah kan sbb masih bernafas skrg. Hehe. Dah besar mcm skrg ni dah jarang sangat pergi, maklumlah malu ahaks! Tp klu ada yang ajak pegi mmg aku akan pergi jugak kalau takde apa apa aral kan. But yeah, i love mandi manda but even it is,aku tak reti how to swim at all until now. Phewwh phewwh.


Sixth is I love kekemasan dan kebersihan. Boleh tak camtu?hehe! Sbb aku mmg tak suka keadaan yg selerak dan havoc. I prefer to kemas all the things on its place sampai kan kat rumah kalau ada resit resit or personal kad yang hilang tu kerja aku lah tu. Semua ada dlm tong sampah. Haha. Bilik kat asrama pon kalau ada masa free je mmg aku akan kemas kalau berselerak. So? Jangan annoying ngan statement keenam ni k. Haha turutlah jadi pengemas ye


Yang terakhir sekali, aku suka belajar. Ok my focus now is only my study. Alhamdulillah i still get good grades when im in university. Masa kat sekolah pon aku perform. Aku tau tak semua orang mampu untuk pass the academics with flying colours kan. So all you need to do is, keep positive minded and sentiasa pikirkan ibu bapa kita yang sentiasa mahu kita berjaya. Berjaya kita adalah kebanggaan mereka. Kalau dpt lihat airmata kegembiraan ibu bapa kita adalah kejayaan kita yang sebenarnya.


Okay,as for now,ni je tujuh benda yang aku paling suka. Kalau ada yang lain, bertemu kita di lain entry kayh;')


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment