09 June 2012

dilema lagi

Assalamualaikum!

eh,jadi pelajar universiti ni memang banyak dilema jugak kan. Kadang kadang rasa mcm dah matang diri ni bila kita cerita masalah dlm 'pelajaran' kat parents and they replied 'adik buat la pilihan yang terbaik.adik yang nak belajar,jangan hilang pedoman sudah,mak dgn bapak sokong'.. yes yes,sangat matang drpd zaman dulu dulu where you are not allowed to make decision, in some cases laa.

Ok back to the title. Amenda lah yang aku dilema sangat kan. Okey. Aku kena pilih subjek elektif utk sem lima ada dua pilihan math finance atau statistical research. I ve no experience in learning financial punya sbjek but somehow i went through some of the statistic subjects dah. Math finance dikatakan special utk student yg bercita cita nak sambung degree in actuarial science. Yes i admit yg actuarial science sgt banyak peluang pekerjaan nya sbb yg grad in actuarial tak banyak. Susah katanya. Ramai kena tendang. While in stat,senang and ok ok je laa.. pekerjaan more to rezeki. Yes,semua rezeki drpd Allah kan. Hihi

Ntah. Finance yg dikatakan seperti akaun for sure lah cabaran besar bg aku. Tp kalau statistics aku so-so je. Adakah aku perlukan cabaran,or jusr stayed with one you already strong in it. Yes this is dilema

So skrg,lagi dua hari nak masuk sem baru. I just need more strength and courages from people near me! I hope it will. And yes, masih tak terlambat rasanya kalau nak beristikharah kan. I 'll just let Allah shows me what has been planned for me. And let's doa for the best decision and the best future! ;)



Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment