29 June 2013

Sambung

Sambungan daripada cerita pengalaman bekerja.
Tapi sebelum tu, seminggu yang lepas aku dah hantar notis resign. Suka cita dimaklumkan esok (ahad) hari last aku kerja. yay! Boss pun dah approved. ;) Duka cita nyaa dua dan tiga july still kena masuk kerja utk stock take (kira stok). Stock take is tiring, ini je yg aku paham ttg stock take ni T_T
I firmly stressed that aku sebenarnya dah tak sesuai jiwa nak kerja dengan cina lg. Susah maaaaaa. Bab sembahyang susah. Bukan semua majikan cina, hanya sesetengah. Huuuuuu!

Hah back to the topic

Pengalaman kerja kedai buku en, ada tu pelanggan yang cari buku Harry Potter. Siap pakai baju harry potter. Semangat nyew~

Ada tu dah penah dtg dlu dekat popular tgk satu buku ni tapi time tu tak beli lg sbb duit takde lah kot. Pehtu dtg cari lg buku yg sama and alamak, buku tu either dah habis stock, ubah tempat, etc. Moral is, kalau berkenan satu benda tu and it worth buying, beli je. Nanti  termimpi mimpi pulak buku itew. Pesanan utk diri sendiri jugak tapi biarlah tidak melebihi kemampuan, ye dak

Ada tu, hari last promotion and time dah habis promotion baru nak beli barang with promotion price, memang tak dpt la, so avoid please last minute things. Also an advice to myself hehe

And banyak jugak aku berkenalan dengan buku buku baru dan lama. Especially non fiction books english mcm best. Lepas ni aku nak banyak baca novel English pulak ah. Sbb I think that's the only way to be fluent in English hehe!

I do learn about business things. Dulu aku tak suka bisnes, skrg rasa minat pulak ehehehe

And hah! Lunch siang tadi aku g lunch kat kedai makan tu. Tgah queue nak bayar tetiba makcik belakang nak belanja makan katanya and dia bayarkan makanan aku. Sekali dengan minuman weh! Ya allah! Baik sungguh makcik ni. Allah murahkan rezeki makcik ni aaamiiiinnnnnn , please aminkan ye. Heheeee

I'll better stop here and get rest get sleep because tomorrow im gonna work.

P/s: ape cita tah degree aku nervous pulak.
P/ssss: nervous nyaaa esok gaji haha
P/ssssssss: Selamat malam! ♥

No comments:

Post a Comment